Sajak Sudah Pantun Sudah..Aku Berpuisi Pula..

April 24, 2010

Salam Geng2 Bloq
Aku ingin mencuba berpuisi pula..jgn gelakkan yer...aku pun tahu malu...
Atas Nukilan Spontan Ku..Khas Buat Kamu....

Sahabat....
Lewat malam ini Aku Ingin Berkarya Lagi...
Bersama serpihan semangat berkobar dihati kukuatkan semangat diri
Menulis sesuatu yang jauh menyimpang dari kesukaan Naluri
Ya Allah aku sedang berpuisi...Sinis...lucu..mentertawakan diri

sahabat...
Inilah kekurangan diri...takut mencuba sesuatu yang bukan kemahuan
Menyebabkan diri jauh ketinggalan..gusar dengan ejekan...
Ah!!!persetan dgn kutukan..
Tidak luak diriku barang sejengkal hanya kerana patah perkataan...

Sahabat....
Tidak Pernah Ku terfikir
Punya satu tempat menzahirkan watikah sebegini
Cuma Satu Yang Ku Tahu Karya Ku Lahir Dari Tulus Hati Ku ....Hanya Untuk Kamu..
Jika terkadang aku tersasar pimpin lah ku semula keJalan yang benar...

Sahabat..
Adakah kehadiran ku Disini Kalian Senangi....
Agenda Ku sekadar cerita-cerita peribadi....tiada yg sensasi..tiada yg terkini...
Sekadar Coretan rintitan kehidupan yg telah aku harungi
Untuk Ku Kongsi bersama...yang baik jadi ikutan yang buruk biar bertempiaran..

Sahabat 54...
Terimakasih yang tidak terhingga atas kesudian menjadi pengikut ku
Kalianlah pembakar semangat dijiwa untuk aku terus bercerita
Biar terkadang cuma cerita jenaka mengusik jiwa..meremeh suasana
kritikan tetap kalian tinggalkan ...Hubungan Ini ingin aku teruskan..
Selagi Hayat Dikandung Badan.....

6 geng komen :

aRoL said...

semalam baca pantun kelakar je rasa, hari ni terharu la plak cik kak..hehe..

qamarguyz said...

salam ziarah..
puisi plk dah..hehE..
nyway maksudnya tu sampai =)
hmM..atas dunia ni takda perkara yG remeh jika kita nampak akan kepentingannya.. berpantun, bersajak puisi pun sama..sy yakin & percaya, walau siapa sj pasti boleh berkarya, walau berbeza gaya & cara

Pepel BoNda AmaNi said...

wah terharu den di buatnya...cayalah...ko memang layak jadi pemuitis kebangsaan la kak..hehehehe...cayok2...idea bergelen2 hoke...cayalah...

Solehah said...

teruskan berkarya untuk semua..

Unknown said...

bersama selamanya

Eye_nee said...

AroL:
Kita Kan Pelakon Kisah Benar Di Pentas Dunia Rol..Kisah kita multi Bro..Jap Sedih Jap Hepi Jap Sengal Jap Kang Tah apa2 Lagi...

Azrai:
Betul tu Bro..Sesuatu itu tak akan jd remeh bila kita tau ada kepentigan setiap kejadian...

Purple:
Pemuitis yg tunggang langgang sis...sekadar ingin mencuba..mohon izin yer...

Solehah:
Tq Sis..

Jedi:
Thanks Bro..