Makan Yer Jgn Banyak Komplen..

February 23, 2010

Sebagaimana yg tuan-puan sedia maklum...aku bab masak ni kan failed..namun tetap la juga ada keinginan nak masak tu cuma tak bersungguh-sungguh...aku ni jenis cepat give up bila bab masak memasak ni...sampai sikecik aku..Yana.. tu pon penah komplen..mak ni asik2 masak lauk ni..amboi..amboi..amboi...baru bernyawa sikit dah pandai nak komplen yer...

Nasib baik lah hubby aku tak kisah pasal makan..janji ada sambal..dah ok dah..dibuatnye dia nak rendang ayam...kurma daging...maut aku...tak penah lagi aku try masak benda tu...umuq tua dah...tanya resepi kat org selalu...pas tu hampeh...lupa jer...makan tak penah pulak lupa..ishhh...

Ni la lauk yang aku masak Tengahari Sabtu lepas....aku rasa dah kira orait la ni..very the simple and selalu aku buat...huhuhu...makan nak yer jgn komplen...org lain ada yg tak dapat makan...bersyukur dengan rezeki yg ada ni...nanti kalau mak rasa bersalah sangat kat korang..asik2 lauk yang sama jer mak masak...mak akan rajin2 lawat mak cik google korang yer...sila sabar menanti....


Ayam Goreng Kunyit
Sambal Tokok(org minang nyer ni)
Rebus Bendi+Kacang Botol
Masak Lemak Cili padi Pucuk Paku+Ikan Bilis
Goreng Ikan Terubuk Masin
Sambal Daging

Jemput Makan...

13 geng komen :

SUHAIDA said...

amboi..antie sedapnye..nnti su dtg umah antie k..nak rase masakan anty

Natasha said...

sedapnya eye-nee......bila nak jemput tash makan

Eye_nee said...

Su:
Kedatagan anda adalah dialu-alukan...tp jgn komplen yer..kecik hati untie..hihihi...

Eye_nee said...

Tash:
Bila2 pon boleh..boleh aku belajar ayat cintan cintun meruntun jiwa tu..

sueanne said...

kak..
openhouse raya thun ni nak order lauk2 ni boleh?..hehehe..sume tue sedap kalau dimakan ngn budu...fuhhhh...

Eye_nee said...

Sue:
Mu ni..jiwa mu mmg tebal kelante deh...budu nge mu mache hok isi nge kuku...mache lagu dan irama deh..hhahah..ambo kecek kelate doh ni...

Unknown said...

yang warna purple tue ape??cam bunga tue...

Eye_nee said...

~0~...
Tu iKan terubuk masin dik oi...warna dia nampk keliru ekkk..yer la akk pakai kamera cap ayam serama...yg warna purple tu bawang..pas tu+cili padi+perahan air asam limau...mkn dgn nasik panas perghhhh..

Natasha said...

eye-nee>>>> ayat cinta aku x seberapa berbanding dgn pengorbanan en.E1 dah buat terima aku wlpon tahu aku bagaimana

Maiyah said...

uik.. orait le tu.. amboi kata failed.. meh nak jd juri ngeee

Eye_nee said...

Tash:
Aku kagum tul ngan E1 tu Tash..semoga jodoh korang kekal sehingga ke akhir hayat...

Maiyah:
sempoi2 cam tu ok la Maiyah..yg lain..hampehhh ko tau...tp nnt den torai yg lain..InsyaAllah...

Aini said...

Orait la tu.. Sy pun ske masak dan makan lauk yg simple2 jek =)

Eye_nee said...

Cik Sama Nama:
Simple is nice kannnn...