Pengantin Asing

December 08, 2009

Musim Kawen sana sini situ.....hari Ahad(6/12/09) tu aku ngan family menghadiri satu kenduri kawen.... yg sadisnyer pengantin tu langsung aku tak kenali...pengatin pompuan ni adik dia opis mate hubby aku....keje kat UM gak...mula tu aku malas nak pegi...mana dgn kain aku belum basuh lagi...5 besen ko....aku kan membasuh seminggu sekali......kul 1 cam tu hubby aku tanya nak pegi tak....aku pulak belum masak lg time ni...so tak nak la aku melepaskan peluang...aku ckp kat laki aku...sempat lagi ker...dia kata ok...aku apa lgi bukak almari haruslah aku carik baju yg tak payah gosok punya....beri arahan tahap ugutan kat anak2...maka dlm setegah jam tu siap sumer org...so lets go mkn kat kenduri kawen Pengantin Asing.....

Ni la dia adik pengatin tu Si Qayyum yg satu opis ngan hubby aku.....

Meja makan kami betul2 kat belakang tmpt lauk pauk ni...saja aku amik dekat2...kalau2 muka aku tebal nak tambah...senang jer la...dekat pon dekat.....heheh....uih!!!buruk betul perangai aku...tgh2 mkn tu tetiba aku nampak individu ni (yg tudung purple tu)...aik!!! dlm ati aku apa Kak Ani ni buat kat sini.....

Hubby Aku : Siapa tu Qayyum

Qayyum: Mak saudara Saya

Aku : La...yer ker....Itu pangkat kakak saudara akk...


Kami masing2 berpandangan......


Moral of the story : selalu2lah pi kenduri kawen.....campur masyarakat.....kenal sedara mara...takut dah berlaga idung pon tak
kenal mak pak sedara....

Yana tgh nyanyikan lagu selamat pengatin versi berkulat khas tuk aku.....kecik ati mak ...Yana...tombam lak muka aku time ni....gomok dah ker....rasanyer aku tak der tambah nasik td...cuma aku balun bubur pulut hitam......2 mangkuk.....

Dewan dah lengang dah...kami sampai pon dah dekat kul 2 ptg.....


Ni la Pengantin tu...aku snap gambar pon ala2 malu2 cipanzi jer.....yer la bukan aku kenal pon....


note: word aku kaler putih megambil versi menghormati sedara bau2 belacan yg baru aku kenali....SELAMAT PENGANTIN BARU KAKAK QAYUUM (Nama pon aku lupa nak tanya)

7 geng komen :

SUHAIDA said...

dulu2 mase kecik su xsuke pi knduru kawin..coz nnti berpeluh..panas..hehe..tp sejak2 dah ank dara 20-an br la rajin coz teringin nk kawin..hehe..gatai..pas tu sk tgok deco kat mane2 majlis kawin..

Eye_nee said...

Untie pon dulu tak suka..la ni sejak ada anak dara pi la jugak tunjuk muka..nnt org tak dtg pulak bila kita wat kenduri....kene memberi dan menerima lah.....

Qumairah said...

laa ye ke ade kena mengenalah ek..sungguhlah zaman sekarang nih..dahnye keluarga besar besar..tapi sayapun mengaku ermmm tak kenai sumer makcik pakcik nyer anak2 ..atuk kawin 3..part mak jek dah 14 adik beradik..yg no 2 8 makcik pakcik..yang no 1..6 makcik pakcik haaaa amik..manelaaa hamba nih kenai sumer huhuhuh harus sok terchenta sedara sendirik..aihh tak tak chenta hati owang ganu..jauh

Eye_nee said...

Qqute:
Sok2 kalau nak kawen kene buat DNA test pulak....mana tak nyer nama bapak bakal suami sama ngan nama bapak kita....GULP!!!!...tak pasal2 sumbing muhrim...sapa nak jawab.....

sueanne said...

kak..yana cam buat latihan nyanyian lagu soprano lak..hahaha

Eye_nee said...

Sue:
Bukan ko tak tau budak tu kan....cam2 muka dia buat....dah lah masa pegi ni dia hilang sejap...mengelabah akk & kakak cari.....pas tu dgn muka selamba kuar dari toilet...."Adik kencing Jap"....Yana...Yana...

Q said...

kak eye-nee Q nih..link baru yer