Huaaaaaa!!!!!!!Umah Aku Banjir.........

December 30, 2009

Sabtu Petang 26-12-09.......Aku kat PPUM...Mak mentua aku addmited sbb demam panas.....Syukur jugak ptg tu aku tak bawak kakak sekali pi melawat mak mentua aku.......dlm kul 530 cam tu...kakak call aku ..."mak umah banjir...cepat balik..."....Alamak!!!...abis la........Jalan jem pulak masa nak balik tu.....adoi hai...abis la umah aku......aku sampai jer kat umah air dah sampai paras paha dah kat laman..nasib baik umah aku tinggi ckit...air dalam umah kat paras lutut aku.......


Macam teh tarik pekat berkrim warna air dia........melekit ngan lumpur bagai...

Nasib baik ptg tu ada perlawanan bola sepak.....bebudak semua dah ready nak game..tup tup kene batal game sbb hujan...mereka lah yg dtg tolong cuci umah aku.....tq guys...kalau lah korang tak der cam ner aku nak basuh umah dua laki bini...mau meraung terguling duck aku....

Timaksih tak terkira lah buat Din&Elly,Abg,Sharom,Ali,Achong,Yus,Amri,Adam,Pejal,Enal,Imi dan yg lain2 aku terlupa nak sebut nama...korang mmg kawan yg.................................no words to describe la.....


Aku cuti Isnin dan Selasa...mmg tak selesa betul tgk umah bersepah.....Buku2 Zati aku jemur pagi Isnin tu...tak tau lah boleh pakai lagi ker tidak....kain2 baju tu yg tak leh tahan tu.....basah abis kat dlm almari........



Abis keliling umah hubby aku buat ampaian baju.......Dah mcm kedai dobi style dolu2.....apa2 pon sumer ni rahmat dan nikmat Allah...baru banjir ckit......bukan Tsunami...cuma hari banjir tu sama tarikh dgn Tsunami ari tu.....kira cam Mini Tsunami la........Balik keje nnt nak lipat pulak kain2 baju yg dah kering tu.....Hrmmmmmmm!!!!!!!!!!.....

4 geng komen :

D.O.U.B.L.E...S said...

alahai kak siannya ko ..aku pernah merasa masa kecik2 tau...masa kat kpg banjir ...

Eye_nee said...

Cik Ct Tombam:

Dah naik pitam akk ct oiii....kain baju tu ha..tak leh nak ckp apa dah......redha jer la...

SUHAIDA said...

cian anty..sabar k anty..su xpnh alami hal cam ni..dr kecit duk flat..
nnti su tlg lipat kan kain tu ye..tp dlm mimpi la..hehe..gurau jer..

Eye_nee said...

Su cyg:
dlm mimpi pon dlm mimpi lah...janji lipat kasi habis yerrrrr........